maanantai 21. toukokuuta 2012

Sireenejä ja silmälasit

Olen yrittänyt pihaa siistiä ja laittaa, hommaa on riittänyt ja tuntuu riittävän vielä pitkäksi aikaa. Olen haravoinut ja haravoinut, ja suunnitelmissa olisi jatkaa taas tänään, mutta vasta iltapäivällä. Ensin pieni vierailu tuohon naapuri kylään.

Mutta pihasta: olen löytänyt edelleen kaikenlaista sotkua pihalta, kaikkea silmälasien ja kylpyhuonelaattojen väliltä. En ymmärrä miksi kaikki pitää dumpata pihalle? Vaikka olisi oma piha, mutta mitä sitten kun talo myydään tai vaikka vain siirtyisi seuraavalle polvelle. Välillä tekisi kyllä mieli soittaa talon edelliselle omistajalle ja kysyä, että mitä on päässä liikkunut, kun roskalaatikon sijasta kaikki on kannettu pihalle.

Mutta sen lisäksi, että olen saanut pihalta pois roskia, olen onnistunut, Mister P:n avustuksella, istuttamaan sinne uutta. Sireenejä, tuijia, luumupuita, pari mäntyä ja uusia kuusentaimia talven aikana kuolleiden tai syötyjen tilalle. Toivottavasti ne kasvaisivat nopeasti, niin ehkä tontilla ei tuulisi enää yhtä paljon. Aion kyllä vielä jatkaa istuttelua, piakkoin pitäisi saada paprikan taimet maahan. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti